aidon arkinen

Terveydenhoitajaopinnot ja lasten päivähoitopaikat

on
5. heinäkuuta 2018
Moikka! Ajattelin päivittää teille vähän kuulumisia siitä, miten päivähoito- ja opiskeluasiat edistyvät. Olen tosiaan ottanut nyt opiskelupaikan vastaan ja ilmoittanut itseni läsnäolevaksi syksylle.


Omat fiilikset ovat olleet todella ristiriitaiset; olen hyvin innoissani ja motivoitunut terveydenhoitajaopinnoista, mutta samaan aikaan olo myös hyvin haikea. Tuntuu pahalta laittaa Oiva hoitoon 10kk iässä. Minulle tämä on varmaan vaikeampaa kuin pojille.

Maanantaina sitten soittelin päiväkodin johtajalle ja kyselin onko perhepäivähoidossa tilaa, mutta kuten jo aavistelinkin, niin kaikki paikat olivat jo täynnä. Niinpä minua ohjeistettiin laittamaan pojille päivähoitohakemukset vetämään.


Täytin hakemukset heti samana päivänä. Hakulomakkeeseen sai laittaa viisi eri päiväkotia ja ensimmäiseksi toiveeksi laitoimme meitä lähimpänä olevan päiväkodin, jonne kävelee meiltä 5-10 minuutissa.

Toimitin päiväkodin johtajalle Eetun ja minun opiskelijatodistukset, jotta meidän hakemukset käsiteltäisiin mahdollisimman nopeasti. Ja jo heti seuraavana päivänä sain puhelun; pojille oli jo hoitopaikat tiedossa! Ihan mielettömän hienoa, että hoitopaikat järjestyivät näin nopeasti.


Toivomassamme päiväkodissa on tilaa molemmille lapsille, joten todennäköisesti syksyllä pojat aloittavat kyseisessä päiväkodissa. Hakemuksiin on myös kirjattu, että ensisijainen toive olisi päästä perhepäivähoitoon. Eli mikäli peruutuspaikkoja ilmaantuisi, niin niihin voisi olla mahdollista päästä.

Tänään olen myös käynyt työpaikallani tekemässä opintovapaahakemuksen. Minulla on vakituinen lähihoitajan paikka palvelutalossa. On kuitenkin mahdollista etten enää palaa kyseiseen työpaikkaan, mikäli terveydenhoitajaopintojen aikana avautuu uusia työmahdollisuuksia.

Ihanaa loppuviikkoa!
Be First to Post Comment !
Lähetä kommentti