aidon arkinen

Äitiys ei ole syy olla toteuttamatta itseään

on
6. huhtikuuta 2018
Moikka tyypit! Oon saanu tosta auringon valosta niin paljon energiaa ja positiivista mieltä, että halusin jakaa ajatuksia myös teidän kanssa.


Huomasin tänään jämähtäneeni sellaseen ajattelutapaan, että nyt kun mulla on lapsia, niin mun elämä on kauheen rajottunutta ja joka päivä toistuu samat rutiinit. En todellakaan halua enää ajatella noin, koska onhan mulla elämässä vaikka mitä mahdollisuuksia! Lasten kanssa voi mennä ja tehdä ihan yhtä paljon kuin ennen lapsia. Toki arjessa on lasten kanssa oltava tietyt rutiinit ja selkeä päivärytmi, mutta puhun nyt omista elämän tavoista.

Niin kliseeltä kuin tämä kuulostaakin, niin haluan elää tätä elämää täysillä just nyt, enkä aina takertua ajatukseen "sitten kun lapset on isoja niin teen sitä tätä tota..". Päätin että alotan nyt uimisen ja kuntosalin uudestaan, koska liikunta on aina ollu mulle oikeesti tosi tärkeetä ja pitää mielen virkeänä. Virkeänä ja energisenä jaksan myös paremmin arkea lasten kanssa. Ja useimmiten sitä omaa aikaakin on todella helppo järjestää, kun ympärillä on niin hyvä tukiverkosto. 


Ja ehkä uskallan tännekkin paljastaa, että oon myös hakenut opiskelemaan. Sitähän en vielä tiedä että pääsenkö kouluun jo syksyllä, mutta kova palo olisi kuitenkin päästä opiskelemaan lähitulevaisuudessa. 

Älkääkä käsittäkö väärin, tottakai rakastan myös äitinä olemista ja haluan viettää aikaa lasteni kanssa mahdollisimman paljon. Mutta elämässä kuuluu mielestäni olla myös muutakin sisältöä, jotain sellaisia haaveita, harrastuksia tai jotakin mikä saa sut jaksamaan arjessa. 

Tälläisia mietteitä ja uusia tuulia täällä meillä. Kiva kun jaksoit lukea ja ihanaa viikonloppua just sulle!

Be First to Post Comment !
Lähetä kommentti